سعید توکلی؛ محمد هادی منصور لکورج
چکیده
تحقیق حاضر به بررسی تأثیر شبکههای اجتماعی در تغییر ویژگیهای شخصیتی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب پرداخته است. جامعه آماری این پژوهش شامل دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد واحد تهران غرب بود. بر طبق جدول مورگان 260 نفر با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابزارهای جمعآوری ...
بیشتر
تحقیق حاضر به بررسی تأثیر شبکههای اجتماعی در تغییر ویژگیهای شخصیتی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب پرداخته است. جامعه آماری این پژوهش شامل دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد واحد تهران غرب بود. بر طبق جدول مورگان 260 نفر با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابزارهای جمعآوری داده و اطلاعات در این تحقیق شامل پرسشنامه محقق ساخته شبکههای اجتماعی و پرسشنامه ویژگیهای شخصیتی گلدبرگ (1999) بودند. یافتههای این تحقیق نشان داد 47 درصد از تبیین واریانس مربوط به تغییر ویژگیهای شخصیتی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب متأثر از شبکههای اجتماعی است. همچنین نتایج آنالیز واریانس رگرسیونی مقدار ثابت و ضریب متغیرهای میزان استفاده، نوع استفاده و میزان اعتماد به کاربران به ترتیب برابر با 222/0، 295/0، 174/0 و 423/0 به دست آمد و با توجه به مقدار آماره آزمون t و سطح معناداری کمتر از 05/0 حضور ضرایب رگرسیونی مقدار ثابت و ضریب متغیرهای میزان استفاده، نوع استفاده و میزان اعتماد به کاربران تأیید شد. نتیجه این مطالعه نشان داد شبکههای اجتماعی در تغییر ویژگیهای شخصیتی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب تأثیر دارد.